Tujina

Vložili predlog, po katerem bi lahko vsi Italijani prejemali 600 evrov dohodka

Rim, 09. 11. 2013 12.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Italijanska opozicija je predlagala uvedbo zajamčenega temeljnega dohodka v višini 600 evrov. Vsi, ki bi ga prejemali, bi se morali zavezati, da se bodo izobraževali in usposabljali ter sprejeli zaposlitev, ki bi jim jo ponudil zavod za zaposlovanje.

Vodja gibanja Pet zvezdic Beppe Grillo.
Vodja gibanja Pet zvezdic Beppe Grillo. FOTO: Reuters

Opozicijsko protestno gibanje Pet zvezd nekdanjega italijanskega komika Beppeja Grilla je v parlament poslalo zakonski osnutek o uvedbi zajamčenega temeljnega dohodka. S tem bi vsi Italijani brez prihodkov prejeli 600 evrov na mesec. Po ocenah gibanja bi bilo do temeljnega dohodka upravičenih približno devet milijonov Italijanov.

Med temi devetimi milijoni bi bili predvsem brezposelni, mladi in ženske. A pri tem bi se morale osebe, ki bi prejele ta temeljni dohodek, zavezati k udeležbi na tečajih nadaljnjega izobraževanja oziroma usposabljanja in k sprejemu zaposlitev, ki bi jim jih ponujali zavodi za zaposlovanje, se glasi zakonski osnutek.

Po trditvah Grillovega gibanja bi lahko izdatke za temeljni dohodek pridobili z rezi v obrambni proračun in večjo obdavčitvijo finančnih transakcij ter iger na srečo. Temeljni dohodek bi državno blagajno po ocenah gibanja letno stal približno 19 milijard evrov.

A italijanski namestnik gospodarskega ministra Stefano Fassina je predlog že označil za nerealen. Po njegovih besedah bi morali vsem Italijanom namesto temeljnega dohodka zagotoviti zajamčeno delo.
 

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

arafat9
12. 11. 2013 17.20
+1
zame je slo zakon,in za moje frende iz bosne delamo na mesec po 200 urin zaslužimo po 1250 euro,imamo plačane malice prevoz i nadure,,,moji frendi so po italiji in švici in nemčiji tam je spet dru sranje,,švica je predraga italija mafijska nemčija ni več tista nemčija ko je bila včasih in če premirjam slovenske firme zame so najbolše,samo odvisno je pri komu delaš,škoda da so se pojavili tajkuni v slo drugače so privatniki ki pošteno delajo in pošteno plačajo samo za slo so itak vsi tajkuni. Arafat
kapljač1
11. 11. 2013 17.31
-1
He, he, končno se kopira Slovenija..Mi to že imamo..
nikhrast
10. 11. 2013 01.49
+0
Folk še vedno fantazira o zastonj malici, kumunizem je ponekod še živ in zdrav, res žalostno. Slovenija na riti, še pokojnine komaj izdaja, folk pa sanja o UTD. Najprej kapital, potem pa sociala. V Kanadi dobi vsak državljan avtomatično zdravstveno zavarovanje, pa nekaj nad $500 mesečno po letu 65, samo računica to nese. Pa v Kanadi nobeden ne bo rekel da je to socialna država, samo zakaj se to ne uvede v socialni državi kot Slovenija.
ONniON
09. 11. 2013 22.30
+1
najmanj revščine je na češkem, nizozemskem, avstriji,finski po podatkih evrostata, Slovenija ni socialna država
ONniON
09. 11. 2013 19.41
-2
V Švici je UTD že skoraj v vejavi, izvesti morajo le še referendum pa da ne omenim tega da u švici imajo vsi službe , brezposelnost znaša zgolj 3 %, tega u Sloveniji še dolgo ne bo če bo ?
srecnii
09. 11. 2013 20.51
+0
Švica ni to kar mislite, plače so res visoke a življenje je drago, piščanc je 28 evrov/kg, pri nas 4 evre/kg.
Misija1
09. 11. 2013 21.52
+4
TolarTolarTolar, to pises na pamet. Tudi Svicarji ne bodo tega sprejeli, ker je nerealno. In ne, ni na poti se samo referendum, ampak se trenutno pogovarjao o tem, z drugimi besedami, tisti ki tako propagirajo to, sedaj skusajo prepricat ostale politike, ki pa verjemi, niso temu naklonjeni. Na zalost! Isto je v EU na splosno, sedaj se podpisujejo podobno za UTD in ce bo zbranih dovolj podpisov (kar kaze da ne bo), bo zadeva romala v parlament, kjer bodo POLITIKI prisluhnili ideji. To pa je tudi vse, menda je vsakemu od nas jasno, da politiki tega ne bodo sprejeli ,bodo poslusali, nato pa rekli, da je to nerealno! Tako to pac je. UTD je vizija, je pa nerealna, na zalost.
Misija1
09. 11. 2013 21.53
-2
Ozirma je realna v drzavah z nizko brezposelnostjo. Pri nas in v podobnih drzavah, bi UTD izkoriscali predvsem tisti, ki jim ni za delat. Taksnih poznam kar veliko ze osebno, na zavodu jih je zagotovo par 10 tisoc, ki raje vlecejo socialke kot pa da bi delali za minimalca. Na zalost! Predvsem na zalsot ostalih 100 tisoc, ki bi radi delali, pa dela ne dobijo!
ONniON
09. 11. 2013 22.28
+2
v švici imajo skoraj vsi službe, samo 3 % brezposelnost
Misija1
10. 11. 2013 01.17
-1
Ja, sej! Govorim na splosno, dejstvo pa je, da v drzavah kot je nasa, to ne bo mogoce uveljavit, ker bi polovica ljudi pustilo sluzbe in zivelo od UTDja :)
Celaviblondinc
10. 11. 2013 01.47
-3
Bojo bojo sam da bojo nm u sloveniji dal 1000 eur sam da bomo tih pa da jim bomo pustil naprej mirno krst bud--ale pa naj delajo za 500 eur neto
Morana7
10. 11. 2013 09.43
-2
Misija zakaj nerealno ? Denar kot valuto si je ja človek izmislil...zakaj za vraga tega ne bi mogli regulirat? Konec koncev se itak skoz neki regulira ampak vedno na škodo večine realne podlage v zlatu ali pa srebru pa ta denar že nekaj časa nima...vse skup je ena fake scena je res nemogoče, da bi si to lahko prilagodili tako,da bo večina zadovoljna ne pa par p tam na vrhu? Tudi krajši delavnik je za moje pojme zelo relana rešitev.
Morana7
10. 11. 2013 09.53
+2
UTD bi se dalo s čim pogojit tako kot pri italjanih samo ta njihov pogoj meni ni preveč všeč, če se gre za družbeni dohodek naj ti ljudje vlagajo v družbo ne pa da so potem orodje v rokah nekih firm, ki jih bodo molzle za minimalca. To je stvar dobička in ne družbeno koristnega dela. Zdaj bo recimo zima...tako da kidanje snega bi bila že ena taka zadeva, pa urejanje okolic po kakih ujmah pa pomoč sosedu, če mu voda zalije klet ipd.
Misija1
10. 11. 2013 11.38
+2
Glej, meni je UTD super zadeva, jaz bi se vedno delal in bi ta denar imel za kaksen priboljsek. Taksnih je veliko. Problem pa je, da je Slovenija polna parazitov, ki delat ne bodo sli za minimalno placo, ker raje nimajo nase nic pisano, vlecejo pa socialke nad 400 eurov (z otroskimi sesteto) in razmisljajo, zakaj bi pa delal celi mesec za 190 eurov vec, ce pa lahko ze sedaj dobim 400 eurov za nic dela. Taksnih je vsaj nekaj 10 tisoc na zavodu. Na zalost imam celo v zlahti nekaj podobnih primerkov! Na drugi strani pa vec kot 100 tisoc ljudi ne dobi dela, pa bi radi delali (statistika zavoda za zaposlovanje je itak farsa!). No, torej gre nekako takole, vsi mi ki delamo, bi delali za to, da vsi dobimo UTD, tudi za tiste lene, ki ne bodo delali. Taksnih je nekaj 10 tisoc (pristej se tiste, ki niso niti na zavodu in delajo raje na crno in vlecejo socialne). Nekje na internetu sem razbral, da bi za cca. 100 eurov mesecno za vsakega slovenca potrebovali letno cca. 2 milijardi eurov. Ce bi ukinili vse socialne, tudi otroske doklade itd., bi se nabralo za malce vec kot 1 milijardo. To so statisticno izracunali ravno tisti, ki so ZA UTD. Ce bi torej hoteli, da bi UTD znasal tam cca. 300 eurov, bi tezko nabrali cca. 6 milijard letno. To so pisali na strani. Razen da bi dvignili davcno osnovo, ter ukinili se marsikaj druga. Morda pa bo UTD kdaj zazivel, jaz upam da bo.
Misija1
10. 11. 2013 11.41
+0
Dovolj ze pove, da smo Slovenci in Hrvati med tistimi, ki smo ze zdavnaj zbrali dovolj podpisov za UTD. Cca. 6500 smo jih morali zbrati. Ce ti povem, da Nemci se zdaj niso zbrali 10 tisoc podpisov, pa jih je 40 krat vec kot nas, potem ves kje smo! Enako velja za prakticno vse bolje razvite drzave od nas, se zdalec niso zbrali dovolj podpisov. UTD se najbolj oklepajo drzave, kjer ekonomija peša! Recimo, v Svici delajo skoraj vsi, brezposelnost je res majhna. 2000 frankov za njih pomeni cca. tretjino povprecne place. Oni bodo se naprej delali, tudi ce bodo imeli UTD. Za nas in podobne pa to ne velja, ker smo pac taksni kakrsni smo.
Morana7
10. 11. 2013 11.44
+1
Ja saj regulacija mora bit to se strinjam, če je nekdo zgolj parazit potem ni upravičen do enake obravnave kot vsi ostali...to bi se pa tudi pokazalo slej ali prej. Imam tudi jaz kar nekaj primerkov v bližini in se strinjam, da bi eni to izkoriščali, kot to počno že sedaj...no take bi pač odrezali, če nisi nič pripravljen dat družbi nazaj potem tudi ne boš koristil skupnega fonda.
Misija1
10. 11. 2013 16.02
+0
Ja, problem pa je, da bi pri iskanju slednjih prislo do velikih trenj in kreganj, vmes bi posegli se varuhi clovekovih pravic, ljudje bi spet iskali poti okoli, da bi se dokopali do UTDja, cetudi zanj ne bi bili upraviceni itd. itd..Pri nas ni postenja, v Svici je to drugace.
iGURT
10. 11. 2013 20.43
+1
UTD - če samo te ki se zdaj ukvarjajo s penzijami papirji s tem in onim, jih daš drugam delat ali pa pač na borzo ker jih ne potrebuješ dobijo pa tudi oni UTD, je iz njihovih plač dovolj za vse da dobijo UTD, tagroba računica, v bolj fini se izide še boljše, ker ko je uTD veliko drugih transferjev odpade, če sta malo boljše pogledala zadevo..
iGURT
10. 11. 2013 20.45
+1
v Sloveniji bi UTD vsaj za 1x bil nekje 200 / 300 / max 400 eur
Atan Chiok
10. 11. 2013 21.01
+0
Zakaj bi pa folk delal za min plačo??? Pa kaj res ste tako plitki, da privoščite, da se preživlja s 400€/mesečno??? Tle se SIGURNO mora stvar spremeniti! In ja, v današnji družbi bi lahk delali po 2 uri na teden in bi vse lepo štimalo.
ONniON
09. 11. 2013 19.38
+0
V Italiji je veliko revščine, najmanj revščine v evropi je na češkem,nizozemskem,avstriji in finski,Slovenije v tem krogu več ni , žalostno, vrste pred rdečim križem kar rastejo iz leta u leto
Celaviblondinc
10. 11. 2013 01.49
+1
Odšel TITO odšla blaginja prišeu janša pršla revščina
Brabus
10. 11. 2013 09.36
+1
celaviblondinc, tio si pa res orng blond, verjetno onaniraš na JJ.
HooplaToopla
09. 11. 2013 15.27
+4
A) - "Morali bi se zavezati, da se. bodo izobraževali in usposabljali ter sprejeli zaposlitev, ki bi jim jo ponudil zavod za zaposlovanje." ---#-- B) Po Fassinu bi morali vsem Italijanom namesto temeljnega dohodka zagotoviti zajamčeno delo. ----> Oboje se konča s prisilnim delom za siromake. Ne zato, da bi bilo kaj haska od takega dela. Da bodo preutrujeni in zbrani na kupu. In jim ne bo padlo na misel, da bi ferdirbali koga od tistih, ki so za njihovo mizerijo v resnici krivi.
kat-at
09. 11. 2013 16.20
-1
srecnii
09. 11. 2013 14.58
+14
Pri nas nič ne dobiš pa te iz zavoda brišejo, ker potrebujejo manjšo prikazano cifro od 120.000.
nikaalen
09. 11. 2013 14.28
+3
luksoz, Zavod za zaposlovanje jim ponuja delo........................
številka89432
09. 11. 2013 14.19
+1
tudi pri nas bo enkrat tako, sam dobili bomo po 500€ vsak. skupaj z davki pa bo država pobrala 600€ od državljana.
kat-at
09. 11. 2013 14.07
+10
V UTD bi moral spremenit dosedanjo socialno pomoč s katero država kreditira najnižji sloj. UTD bi se lahko financiral z zmanjšanjem plač elitam in prioritetnikom, ki se pasejo pri državnih jaslih.
dajno
09. 11. 2013 13.41
-7
To so ideje komunizma.. delaš koliko zmoreš in vzameš koliko rabiš... nikoli ne bo kaj takega zaživelo.
Lajnaa
09. 11. 2013 14.04
+1
Bo zaživelo. Potovalno blazinico za vrat, da se le ta ne pretegne med spanjem v skladišču, bodo italijani prejeli zastonj. V Jugi so morali tole nabavit sami.
Lajnaa
09. 11. 2013 14.05
+1
p.s. ne tista polovica, ki je delala izgubo, le tista ki je spala po kartonih
expl0it
09. 11. 2013 13.21
+9
Ce bi pr nas zagotovili, da dobi vsak delavec placo za svoje delo vsaj toliksno, kot bo socialna pomoc v sosedni Italiji, bi bili presrecni.
Marjeta Vakar
09. 11. 2013 13.10
+3
Zlorabili so idejo in tudi ime UTD! UTD nima pogojev.
Nauders
09. 11. 2013 13.02
+13
lopovi bogatuni ipd nočejo sprememb, ker potem pade piramida kraje narodu
upornik22
09. 11. 2013 12.56
+16
oo zakon kdaj bo to tud pri nas??